For at oprette et nyt system, skal it-systemudbyderens eller it-leverandørens administrator initiere processen:
- Administratoren skal logge på NemLog-in Administration.
- Tryk på "Opret nyt it-system" og udfyld de efterspurgte oplysninger om it-systemet, fx navnet på it-systemet.
- Vælg, hvilke NemLog-in services it-systemet skal anvende. Fx signering eller Login-service med kvalificeret signering.
- Tilføj et MitID alias for it-systemet. Det vil sige navnet for it-systemet, som vil fremgå ved login med MitID.
- Tilføj en it-leverandør, hvis I som it-systemudbyder uddelegerer den tekniske tilslutning af it-systemet til en anden organisation.
- Udpeg en eller flere tekniske administratorer.
- Vælg, om det it-system, som nu er oprettet i NemLog-in Administrationen, udfører en myndighedsopgave.
- Udfyld begrundelsen for, at it-systemet udfører en myndighedsopgave.
NemLog-in Administration: Log på
Der kan være flere oplysninger, I skal indtaste. Det afhænger af, hvilke komponenter i NemLog-in jeres it-system anvender.
Trin for trin-vejledning:
Det er relevant at læse følgende afsnit i brugermanualen til NemLog-in Administration:
- 4.1.1 Opret nyt it system
- 4.1.1.1 Tilføj en it-leverandør
- 6.4 Opret nyt it-system
- 6.5 Tilføj en teknisk administrator
- 6.8 Tilføj en it-leverandør
Brugermanual til NemLog-in Administration (pdf)
Bemærk, at de afsnit, der er anført ovenfor, handler om tilslutning af it-systemer uden privilegier til logintjenesten (SSO), som er den mest anvendte. Find selv de relevante afsnit i brugermanualen, hvis I er ved at integrere:
- et nyt it-system til signeringstjenesten
- et nyt it-system, der indeholder privilegier til logintjenesten
- en nyt Web Service Provider til STS
- et nyt it-system til login-tjenesten (SSO), der indeholder fuldmagtsprivilegier rettet mod borgere.