Nemlog-in

Trin 4: Gør rettigheden tilgængelig for virksomheder/organisationer

Når et eller flere privilegier er oprettet i NemLog-in Administration og virker i jeres selvbetjening (it-sytem), udfyld blanketten for rettighedsoprettelse og send til MitID Erhverv.

I skal nu udfylde blanketten for rettighedsoprettelse, når:

  • I har oprettet privilegier som medarbejderprivilegier i NemLog-in
  • jeres selvbetjening (it-system) er i produktion.

Blanketten kan downloades her:

Blanketten for rettighedsoprettelse (pdf)

Hvis I ønsker at oprette flere rettigheder på én gang, skal I udfylde én blanket per rettighed.

Det er vigtigt at udfylde blanketten korrekt, så oprettelsen kan ske uden problemer. Læs her for at lære, hvordan I kan udfylde blanketten korrekt.

Sådan udfylder I blanketten for rettighedsoprettelse

Når blanketten er udfyldt, skal blanketten skal sendes med e-mail til MitID Erhverv.

MitID Erhverv: E-mail

Hvis I opretter flere rettigheder på én gang, kan I sende flere blanketter i en e-mail.

E-mailens emnefelt skal være:

  • Rettighedsoprettelse for [jeres CVR-nummer]

MitID Erhver opretter rettigheden eller rettighederne, når e-mailen er modtaget.

I modtager en e-mail fra MitID Erhverv, når rettigheden/rettighederne er oprettet.