Nemlog-in

Opret en ny rettighed

Gør it-systemets rettigheder tilgængelige i MitID Erhverv på 3 trin.

Hvis I vil oprette en ny rettighed til jeres it-system, fx selvbetjening, og gøre den tilgængelig i MitID Erhverv, skal I gøre følge de 2 trin nedenfor.

Det skal I have klar, når I opretter en ny rettighed

For at gøre rettigheder til jeres it-system tilgængelige i MitID Erhverv, skal følgende 2 krav være opfyldt i NemLog-in Administration:

  • I har oprettet privilegier som medarbejderprivilegier i it-systemet.
  • It-system skal være i produktion.

Et privilegium i NemLog-in er en adgangsrettighed, der bestemmer, hvem der må gøre hvad i et it-system. Det sikrer, at kun de rette personer har adgang til bestemte funktioner eller data.

Bemærk, at de oprettede privilegier skal være medarbejder-, ikke borgerprivilegier, da de tilgængelige rettigheder i MitID Erhverv er noget, som medarbejdere har brug for i forbindelse med deres arbejde.

Sådan opretter I en ny rettighed

Trin 1

Udfyld blanketten for rettighedsoprettelse

Blanketten kan downloades her:

Blanketten for rettighedsoprettelse (pdf)

Hvis I ønsker at oprette flere rettigheder på én gang, skal I udfylde én blanket per rettighed.

Det er vigtigt at udfylde blanketten korrekt, så oprettelsen kan ske uden problemer. Læs her for at lære, hvordan I kan udfylde blanketten korrekt.

Sådan udfylder I blanketten for rettighedsoprettelse

Trin 2

Send blanketten ind til MitID Erhverv

Blanketten skal sendes med e-mail til MitID Erhverv.

Hvis I opretter flere rettigheder på én gang, kan I sende flere blanketter i en e-mail.

MitID Erhverv: E-mail

E-mailens emnefelt skal være:

  • Rettighedsoprettelse for [jeres CVR-nummer]

MitID Erhver opretter rettigheden eller rettighederne, når e-mailen er modtaget.

I modtager en e-mail fra MitID Erhverv, når rettigheden/rettighederne er oprettet.