Nemlog-in

Migrering

Når I har tilsluttet jer den nye NemLog-in erhvervsløsning, kan I migrere jeres brugere fra NemID medarbejdersignatur til NemLog-in.

Målet er at sikre en så smidig og nem migrering som muligt for den enkelte organisation.

Migreringens forløb for organisationer

Læs om de ni generelle trin i migreringen:

Migreringens forløb for medarbejderen

Læs om de fem trin:

Paralleldrift i migreringsperioden​

Alle brugere kan anvende alle tjenester, som er koblet til NemLog-in – hele tiden. Det betyder, at NemID og MitID kører i paralleldrift i en lang overgangsperiode - forventet 2021 ud. Erhvervsidentiteter i NemLog-in og NemID medarbejdersignatur er uafhængige og eksisterer parallelt.

NemLog-in sikrer desuden, at en ikke-migreret bruger kan tilgå både en migreret selvbetjeningsløsning og en ikke-migreret selvbetjeningsløsning, og at en migreret bruger kan til gå både en migreret selvbetjeningsløsning og en ikke-migreret selvbetjeningsløsning.

Det kan midlertidigt være nødvendigt for en organisation at administrere både NemID medarbejdersignaturer og erhvervsidentiteter i NemLog-in. Det skyldes, at der kan være tjenester og selvbetjeningsløsninger hos private tjenesteudbydere, der ikke er migreret til NemLog-in endnu, og som derfor kræver brug af NemID medarbejdersignatur. Når de tjenester, som organisationen benytter, er migreret til NemLog-in, har medarbejderne ikke længere brug for NemID medarbejdersignatur. Den dobbelte administration vil derefter ikke længere være nødvendig.

Private tjenester, som ikke er koblet til NemLog-in, opfordres til at understøtte både NemID, MitID og NemLog-in erhvervsidentiteter fra begyndelsen af migreringsperioden.