Ikke nødvendigvis. Når jeres Lokale IdP er tilsluttet NemLog-in, vil det være muligt at tilføje Lokal IdP som identifikationsmiddel for de enkelte brugere. Det kan I godt gøre, efter I er overgået til den nye erhvervsløsning. I skal dog være opmærksomme på, at medarbejdere har behov for at bruge et andet identifikationsmiddel, hvis de skal anvende deres brugerprofil, inden Lokal IdP er tilsluttet.
Hvis I vil benytte jer af både Lokal IdP og IdM-integration, anbefaler vi, at I rydder op i og importerer jeres data fra det nuværende NemID erhverv. På den måde får I importeret både medarbejdersignaturer og de tilknyttede brugerrettigheder til den nye erhvervsløsning. Importen er gratis i overgangsperioden.
I kan også benytte IDM-integrationen til at oprette brugere. I så fald skal I være opmærksomme på, at de tre første brugere er gratis, men at I betaler for den fjerde og opefter. Derudover skal I angive RID ved oprettelse af brugerne for at bevare de eksisterende rettigheder, der er tildelt i den gamle Brugeradministration.