I får besked, når I kan overgå til den nye erhvervsløsning
Overgangen til den nye erhvervsløsning starter i januar 2022 og fortsætter kontrolleret over de følgende måneder. Vi deler alle organisationer (myndigheder, virksomheder og foreninger) op i puljer, som får besked, når det er tid til at overgå.
Jeres NemID administrator får direkte besked via e-mail, når I kan overgå fra NemID medarbejdersignatur til den nye erhvervsløsning.
Få hjælp til overgangen
Vi har udarbejdet tre guides, som skal hjælpe din organisation gennem overgangen fra NemID medarbejdersignatur til den nye erhvervsløsning:
Guide: Gør klar til den nye erhvervsløsning
I kan allerede nu gøre klar til den nye erhvervsløsning. I vores guide kan I læse, hvad I skal gøre og tage stilling til, inden I overgår til den nye løsning.
Læs guide: Gør klar
Guide: Tilslutning og opsætning
Fra januar 2022 kan I overgå til den nye erhvervsløsning. Som en del af overgangen skal I acceptere vilkår for brug af den nye løsning. I skal desuden sætte jeres organisation op. Det indebærer fx en eventuel import af administratorer og brugere fra NemID medarbejdersignatur samt de rettigheder, der er knyttet til brugerne. Desuden skal I tildele roller til administratorer og vælge de identifikationsmidler, I generelt vil bruge i organisationen.
Læs guide: Tilslutning og opsætning
Guide: Aktivér bruger
En bruger i organisationen skal selv aktivere sin brugerprofil. Det kan ske, når brugeradministrator har oprettet brugeren, og brugeren har fået besked pr. mail.
Læs guide: Aktivér bruger
Paralleldrift i overgangsperioden
NemID og MitID kører i paralleldrift i hele overgangsperioden. Jeres NemID medarbejdersignaturer spærres ikke, når I er overgået til den nye erhvervsløsning. I risikerer altså ikke at blive lukket ude fra vigtige tjenester.
Læs mere om paralleldrift i overgangsperioden